Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

luni, 4 iulie 2011

Apocalipsa ratată

Mult trâmbiţatul an 2012 în viziunea mai multor civilizaţiii , oameni de ştiinţă , religii este cunoscut ca fiind anul în care lumea , aşa cum o ştim , va lua sfârşit .

Dar câţi ştiu că în 1983 am ratat la distanţă foarte mică o altă Apocalipsă ?

Am fost salvaţi atunci de către Stanislav Petrov , supranumit omul care a salvat Terra , eroul întregii omeniri . Am învăţat ceva atunci ?  Deşi Războiul Rece a luat sfârşit , măcar din ceea ce ştim , nu este sigur dacă ne-am lecuit , pacea mondială fiind un ideal , doar o teorie .

Citeşte tot articolul pe Descoperă.ro .




16 comentarii:

  1. Foarte interesanta povestea acestui om. A avut un calm extraordinar si inteligenta cat cuprinde. Cred ca daca ar fi actionat altfel, nu mai aveam ocazia azi sa ne spunem parerile pe bloguri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vrăjeală curată!! Cine ştie câte măgării sunt şi în ziua de azi şi noi habar nu avem... De ce nu ni s-a spus atunci, ci acum, după 28 ani? Hai, să fim serioşi! Cine ştie care a fost motivul pentru care s-a oprit războiul... Suntem aşa de mici... Când te gândeşti că omul creşte cu ideea că numai Dumnezeu îi poate lua viaţa oricând doreşte... În realitate, stăm la mâna unor idioţi cărora nu le mai ajunge puterea. Ce vor, frate, să facă? Doar Pământul e unul singur, nu 1.000.
    În loc ca fiecare să-şi vadă de casa şi şi grădina lui, ăştia se bat în arme pe deasupra noastră, iar noi habar nu avem.
    Nu pot uita cuvintele celebrului nostru cosmonaut: Dumitru Prunariu, când a zburat în Cosmos, în 1981: "Când am început să ne îndepărtăm de Pământ, am spus: ;Aceasta este ţara ta, iar aceasta este ţara mea. După puţin timp, când ne-am mai îndepărtat, am spus: acesta este continentul tău, iar acesta este continentul meu. Şi după puţină vreme, când ne-am îndepărtat mai mult, am exclamat: acesta este Pământul nostru. Iar reportera insistă: "D-le Prunariu, cum arată Pământul văzut din Cosmos?". La care el răspunde: "Dacă fiecare din noi ar zbura în Cosmos măcar o dată în viaţă, dacă fiecare ar privi cât este de fragil, nu ar mai exista războaie vreodată. Este ca un glob de cristal, gata să se sfărâme."
    Iar noi suntem aşa de idioţi încât distrugem ceea ce ne-a fost dat. Că ar distruge, nu ar fi asta o prblemă, dar de ce distrug şi ceea ce nu e al lor? Că doar Pământul este bunul tuturor, nu doar al unei persoane anume.
    Nişte nenorociţi! Ruşi, americani, musulmani şi naiba să-i mai ia pe toţi!
    De altfel, ceva bun nu ştiu să facă!
    De altfel, spitalele stau să cadă, zilnic mor mii de oameni din cauza bolilor, dar nimeni nu se sinchiseşte de ei. Bine că ştiu să cheltuiască bani pe arme, în loc să-i aloce studiilor, cercetărilor pentru vindecarea bolilor, pentru copiii sărmani, pentru cei ologi şi năpăstuiţi...
    Mi-e silă de ei, de toţi la un loc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Sorin! :)

    Multumesc de vizita, cat despre articolele astea: PROSTII!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristi la cât sunt de îndoctrinaţi militarii eu cred că în comportamentul lui a fost mai mult teamă decât bravadă sau inteligenţă . Cred că i-a fost teamă să nu facă o greşeală imensă şi a ales atunci o posibilitate din două . Cred că a fost cea mai la îndemână pentru că dacă lansarea era reală nu avea în faţa cui mai răspunde , iar dacă alegea invers trebuia să dea socoteală . Cred !!

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) Îmi place părerea unanimă. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Rory nu ştiu câtă vrăjeală este şi să-ţi spun de ce : probabil este mult mai cosmetizată întâmplarea decât a fost dar am auzit ceva-ceva despre asta , aşa mei mult ca o legendă , cu mulţi ani în urmă , de unde deduc că există un sâmbure de adevăr .
    Puterea ? pentru putere s-a luptat omul de când a coborât din pom şi poate chiar de mai înainte . Asta ne va distruge . Acesta este omul , aşa este programat genetic . Prin orice facem ne autodistrugem , indiferent , analiza a tot ce credem că ne ajută în dezvoltare şi către o viaţa mai bună de fapt ne distruge şi aşa va fi până , dacă ar putea fi posibil , vom trece la alt nivel spiritual . Nu ştiu dacă asta se va întâmpla vreodată dar este singura metodă de a înţelege viaţa şi adevăratul ei sens , restul este teorie.

    RăspundețiȘtergere
  7. CLM nu ştiu cât de prostii , foarte multe au avut loc în acea perioadă şi majoritatea nu le ştim . Ne uimeşte când apar ca ştire dar cred că încă sunt multe care ne-ar îngrozi .

    RăspundețiȘtergere
  8. Zodrac şi mie îmi place atunci când este :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Sophie eu aş plusa şi aş spune si în 2013 . Am eu aşa o bănuială sau chiar mai mult de atât .

    RăspundețiȘtergere
  10. Ei, Sorin, un sambure de adevar se afla in toate. Da' doar un sambure. Pe langa... ehee... e multa, multa fabula? Am zis bine? :))
    Dar samburele ala poate fi si numai anul... nu?

    RăspundețiȘtergere
  11. Sfarsitul lumii va veni atunci cand Omul va crede in el.

    RăspundețiȘtergere
  12. faptul ca din istorie se invata ca nimic nu se invata din istorie, e adevarat...e imposibil ca cei care stau la butoane sa fie capabili sa-si pregateasca si sa-si anticipeze viitorul. vorba lui Mallow (din "Fundatia"-Isaac Asimov): ce treaba am eu cu viitorul?
    un gand bun omului Petrov, chiar daca stiu ca nu-l incalzeste cu nimic.

    RăspundețiȘtergere
  13. Suntem niște biete ființe, dotate cu multă uitare.
    Ne-am obișnuit cu gândul că existăm , cât se poate, că lumea își duce cursul.
    Dincolo de noi-abisul..sau nesfârșitul.
    Prima carte citită despre omenire și rostul omului a fost „Luntrea sublimă„.
    Mare bucurie mi-a crescut în suflet atunci.
    Nu-ți spun cât de fericită am fost în clasa a XI-a , când , în programă s-a introdus astronomia..chestia este că, pe măsură ce vremea curge, ne luăm cu micile noastre necazuri și bucurii, uitând de marile , esențialele probleme ale omenirii.
    Poate că nu este chiar rău..
    O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  14. și s-a făcut miercuri

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/07/miercurea-aproape-muta.html

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte interesant.
    https://agropiese-alvar.md/ro/category/tehnica-agricola-in-moldova-noutati/

    RăspundețiȘtergere

>