Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

duminică, 8 mai 2011

Curiozitate

Am descărcat/furat zilele acestea de aici  imaginea gif de mai jos care mă contrariază .



Despre ea se spune aşa : dacă o priveşti un timp şi vezi balerina învârtindu-se în sensul acelor de ceasornic înseamnă că foloseşti emisfera dreaptă a creierului iar dacă o vezi învârtindu-se invers sensului acelor de ceasornic înseamnă că foloseşti emisfera stângă a creierului .
Şi acum , ceea ce ştiu eu este că ne folosim părţi/emisferei ale creierului cu funcţii bine definite şi totuşi eu o văd învârtindu-se doar în sensul acelor de ceasornic la nesfârşit iar ceea ce mă contrariază este că într-adevăr unii din cei cărora le-am arătat-o şi mai ales femei o văd invârtindu-se invers ba chiar când într-un sens când în alt sens .Am convertit imaginea descompunând-o în imagine jpeg pentru că aşa cum se ştie o imagine gif este compusă din mai multe imagini statice (
jpeg,png ,etc) . Luată cadru cu cadru (este compusă din cam 34 de imagini ) se învârte în sensul acelor de ceasornic şi totuşi o parte din cei cărora le-am arătat-o o văd Invers .
 



  Voi cum o vedeţi ?



57 de comentarii:

  1. am ametit :))
    si eu o vad rotindu-se in sens invers acelor de ceasornic...

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca privesc atent rotirea balerinei este in sensul acelor de ceasornic.Eu asa observ.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună Pandhora !
    Este foarte curios şi chiar inexplicabil , cel puţin pentru mine . Dacă ştii cum converteşte-o prin descompunere în imagini jpeg. şi vei vedea că luată cadru cu cadru se învârte în sensul acelor de ceasornic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună Bianca
    Din cei cărora le-am arătat-o majoritatea femeilor au văzut-o precum o vezi tu .
    Bună Iulisa
    Exact aşa văd şi eu .

    RăspundețiȘtergere
  5. eu sunt paralela cu tehnica dar o sa-l "torturez" pe prietenul meu pana o face :D
    si acum tot asa o vad...terbuie sa aflu ce functii indeplineste emisfera stanga...poate gasesc o explicatie :))

    RăspundețiȘtergere
  6. la inceput in sens antiorar, apoi orar, apoi alternanta. nu am suficienta rabdare sa stau foarte mult sa privesc ca sa vad daca depinde de ceva anume schimbatul sensului, insa ce am remarcat e ca observ schimbarea daca privesc la laba piciorului :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Bianca
    Cică aşa procesează creierul dar asta te duce cu gândul la cazuri mult mai complexe , gândesc , cei ce o vad altfel (adică invers) înseamnă că şi în rest văd tot aşa , că astfel lucrurile s-ar complica .

    RăspundețiȘtergere
  8. SoriN,

    Am pus-o şi pe mama să se uite, dacă o priveşti atent, în ambele sensuri se mişcă!

    RăspundețiȘtergere
  9. Bună Alina
    Am avut răbdare şi am privit toate punctele de reper , de departe , de aproape şi nimic pentru mine se învârte în sens orar .
    Am avut răbdare pentru că nu am stare până nu găsesc explicaţie logică în orice.

    RăspundețiȘtergere
  10. http://www.scientia.ro/blogul-scientiaro/1044-iluzie-optica-si-totusi-se-roteste-in-ambele-sensuri.html

    RăspundețiȘtergere
  11. sa stii ca daca ma chinui cateva secunde, o vad invartindu-se in celalalt sens. nu stiu cum fac, dar imi iese.

    oricum, ma ajuta si umbra ei :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Bianca
    Să ştii că nu doar eu şi Iulisa o vedem altfel ci majoritatea şi în special bărbaţii o văd precum o văd şi eu .

    RăspundețiȘtergere
  13. tocmai ce am aflat ca emisfera stanga este folosita mai mult de barbati...
    am revenit la...balerina care acum se roteste in sensul acelor de ceasornic...nu ma mai joc cu tine Sorin :))
    revin mai tarziu...sa vad...ce mai vad :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Şi totuşi se roteşte în ambele sensuri!
    Uite, intră pe link-ul ce l-a pus Alina

    RăspundețiȘtergere
  15. Sorin, mie mi se pare ca se invarte in ambele sensuri alternand directiile. Oricum e tare de tot chestia! La un moment dat cred ca e vorba si de o iluzie optica daca stai atent si o privesti. Ce corp are! :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Mulţam Alina ! Acum m-am lamurit dar nu pe deplin . Acolo intr-adevăr o văd rotindu-se în ambele sensuri ,poate şi influenţat de celălalte două , dar şi dacă fac abstracţie de cele din margine . Problema devine când mă intorc aici , nu mai văd aşa ci doar într-un singur sens . cred că e un fel de iluzie optica ?

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut Cristi
    Hai că ai foast tare :)) mă privesc toţi în casă ca pe o ciudăţenie că râd de unul singur .
    Ce corp are! :D de unde ai scos-o frate ?

    RăspundețiȘtergere
  18. M-am prins , imaginea este compusa din 34 de poze iar de la a 17-a dacă le măreşti te pot face să le iterpretezi adică e simplu să le vezi şi intr-un sens şi-n altul . Până la urmă este o iluzie care ţine totuşi de cum o interpretezi.

    RăspundețiȘtergere
  19. Mie mi s-a părut că se roteşte şi-şi.
    Am avut impresia unui foarte scurt moment de întrerupere, ca o poticneală, moment în care lasă impresia că îşi schimbă sensul de rotire. Presupun că d-asta mi s-a părut să alternează sensurile.

    RăspundețiȘtergere
  20. Ii pot schimba sensul cand vreau ! :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Bună Blue şi Nima !
    Mai sus este un link lăsat de Alina despre cum funcţioneaă această iluzie sau cum crează imaginea iluzia dar dacă merg acolo fac diferenţa căci am un punct de referinţă dar privind-o pe aceasta nu o pot face sub nici un chip să inverseze sensul. Până la urmă este totuşi ceva legat de creier şi percepţia acestuia.
    Oare am eu o problemă ?

    RăspundețiȘtergere
  22. Putin "exercitiu":
    - trasezi pe frunte, de la stanga spre dreapta , o linie apasata cu inelarul mainii stangi
    - privesti imaginea numai pe piciorul "fix", aplecand putin capul cand spre umarul stang , cand spre cel drept

    Dupa ceva vreme este de-ajuns doar sa privesti sa sa ai intentia spre ce parte vrei ...:)

    RăspundețiȘtergere
  23. si eu vad in amebele parti! Incepe in sensul acelor de ceasornic si apoi se invarte invers!

    RăspundețiȘtergere
  24. p.s
    femeile traseaza cu mana dreapta

    RăspundețiȘtergere
  25. Mulţam Nima , da acum da , dar nu contează cu ce deget ,şi nici nu contează degetul , doar înclini capul şi se schimbă , dacă priveşti foarte atent şi fix nu se schimbă nimic merge în acelşi sens.

    RăspundețiȘtergere
  26. O vad invartindu-se in sensul acelor de ceasornic, insa pentru cateva secunde, cat m-am interupt sa citesc si am mai dat un clic sau doua pe altceva puteam sa jur ca se invarte invers; am revenit cu atentia spre imagine si m-am convins ca totusi se invarte in sensul acelor de ceasonic. Posibil deci ca perceptia sa se schimbe daca realizezi activitati care solicita mai mult cealalta emisfera.

    RăspundețiȘtergere
  27. Se invarte in sensul acelor de ceasornic. Am primit si eu chestia asta pe mail mai demult! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  28. ambele,alternand.
    eu am zis:vreau si invers...comentarile le-am citit dupa.
    poate fi numita iluzie daca nu esti atent la ce vrei.
    SoriN,poti avea repere uitandu-te la oglindirea talpilor.
    zici ca sunt doua femei care devin pe rand cand alba,cand neagra.
    ...m-am uitat si pe link-ul de la Alina,...si am inteles...
    aoleu e de ras...in imaginile de la link:daca te uiti la tipa din partea dreapta a ecranului,vezi cum se misca ca acele de la ceasornic,in stanga invers-fara sa misti din cap,doar privirea.
    este optional totul-facand referire si la viata,privirea asupra ei.
    pt alternanta,e vorba de concentare a privirii intr-un punct:pe fundul ei,de exemplu.

    RăspundețiȘtergere
  29. SoriN,pt sa iti fie si mai usor uita-te pe rand,la colturile de jos sau sus ale imaginii,si indirect la femeie.
    iti fur si eu pe blogul meu,facand trimitere la al tau.

    RăspundețiȘtergere
  30. E o iluzie optică
    Se rotește în ambele sensuri....

    RăspundețiȘtergere
  31. Deea
    de acord cu tine este iluzie optică , dar nu se roteşte în a,bele sensuri .
    Dacă ar fi aşa înseamnă că pentru , să zicem , 10 secunde s-ar roti dreapta apoi 10 sec, stânga dar nu este aşa şi ca să te convingi (eu am probat) pune două persoane să privească în acelaşi timp şi vei vedea că schimbarea direcţiei o percep diferit.
    Desfăcută în imaginile ce o compun la a 17-a îţi permite să îţi închipui schimbarea şi cred că acolo se face trecerea de la realitate la iluzie , până la 32 ţi-o poţi închipui în ambele sensuri .În rest toate sunt clare şi în total sunt 34.

    RăspundețiȘtergere
  32. Pentru mine nu se roteste decat dupa regula surubului drept :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  33. Interesant!Foarte interesant!
    Cat despre mine pot sa-ti spun ca prima oara am vazut-o invartintu-se invers acelor ceasului.Dupa ceva timp am vazut-o rotindu-se in sensul acelor ceasului si tot asa.Acum iti spun sincer sunt foarte ametita!

    RăspundețiȘtergere
  34. Ce este si mai interesant e ca nu imi dau seama cand se produce aceasta schimbare!

    RăspundețiȘtergere
  35. sa stii ca sunt prezent, chiar daca nu comentez

    RăspundețiȘtergere
  36. in sensul acelor de ceasornic. Cum citim noi? Cum scriem noi? de la stanga la dreapta, ca acele de ceasornic. 12 este in stanga lui 1, 1 este in stanga lui 2 si tot asa. daca o arati unui arab, sigur va spune ca invers. Pentru o clipa am avut senzatia ca a sarit cumva imaginea. Te salut.

    RăspundețiȘtergere
  37. O vad invartindu-se in sensul acelor de ceasornic iar la un moment dat, pentru scurt timp, se invarte invers, apoi revine :) Cert este ca se invarte prea repede si am ametit :) Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  38. In sensul acelor de ceasornic. Cam de aici ne despărțim în stângaci și dreptaci.

    RăspundețiȘtergere
  39. Bună SoriN!
    Mulțumesc mult..
    Interesantă imaginea cu
    mișcările ei!
    O săptămână reușită!

    RăspundețiȘtergere
  40. Buna Sorin...
    Foarte interesanta aceasta imagine si eu am privit foarte atenta miscarea balerinei care se roteste in sensul acelor de ceasornic , dar foarte important pt mine este ca o pot manevra cum doresc eu sau poate mi se pare ;)
    Zi frumoasa si multumesc pt vizitele tale !

    RăspundețiȘtergere
  41. In sensul acelor de ceasornic..clar! Mi s-a mai spus ca am ceva minte de barbat :))

    RăspundețiȘtergere
  42. Fly2sky Minte de bărbat ? este o treabă bună asta ..:)

    glumesc ..

    RăspundețiȘtergere
  43. Frumos...si apropo, la multi ani de Ziua Europei !

    RăspundețiȘtergere
  44. :) fixeaza un timp de vizionare, de 1 minut jumate, spre ex. Ai sa vezi ca toti vor spune apoi ca se invarte in ambele sensuri. Are o secventa lunga in sensul acelor de ceas, apoi una scurta invers, apoi iar sensul acelor de ceas , apoi invers-dar secventa mai lunga. Alterneaza.

    RăspundețiȘtergere
  45. Chiar imi dorem sa mai dau de acest test . Ma bucur ca hoinarind pe aici l-am gasit .
    Mi l-a aratat cineva cu vreo 3 ani in urma si avea si o gramada de explicatii pe langa imagine ...se lauda ca sunt de la o renumita universitate de prin USA si ca e probata chestia si cercetata pe jdemii de studenti ...en fine ....cea ce am retinut in plus fata de cea ce ai scris este ca , daca reusesti ca, neluand ochii de la imagine sa ii schimbi rotatia in cca 30 sec inseamna ca ocazional folosesti ambele emisfere .
    Ideea era ca o PARTE dintre muritori :) folosesc intr-adevar ambele emisfere si cand s-a impartit coeficientul de inteligenta , Natura a fost mai generoasa cu ei . Aceeia reusesc sa o vada rotindu-se in ambele sensuri la intervale foarte mici (cateva sec) .
    La mine de ex se invarte normal:)) in sensul acelor , iar in jumate de min negociez cu ea si se intoarce ;) in schimb am un prunc care nu reuseste sa-i stabileasca sensul .
    Vai ce m-am lungit cu coment. !
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  46. Bun, e clar. Am citit toate comentariile, am urmarit de mai multe ori imaginea si degeaba. O vad numai in sens invers acelor de ceasornic! :I

    RăspundețiȘtergere
  47. Sophie, Alm şi Irina Precum spuneam şi mai sus undeva în comentarii sau în articol , nu accept ce nu pot înţelege şi tocmai deaceea m-am documentat şi am pus această imagine pe blog pentru a asculta păreri .
    La început nu puteam s-o văd decât spre stânga dar după atâtea sfaturi acum reuşesc să o întorc de câte ori vreau şi în ce direcţie vreau . Concluzia este că de fapt este doar o iluzie , practic se învârte într-un singur sens ambiguu definit iar cu antrenament poţi folosi ambele emisfere la fel de bine desluşind mişcarea aşa cum vrei . Cea mai simplă modalitate este să priveşti foarte atent doar umbra tălpii piciorului pe care se învârte şi să ţi-l imagineazi în ce sens vrei şi funcţionează .
    Ce m-a frapat de la început este că femeile o văd de la prima privire în ambele sensuri iar bărbaţii doar după ceva antrenament sau atenţie sporită . Ce-o fi însemnând asta nu ştiu deocamdată .

    RăspundețiȘtergere
  48. Ma uit la ea de cateva minute bune si o vad invartindu-se fara nicio urma de indoiala in sens invers acelor de ceasornic... Ar trebui sa ma sperii? :))

    RăspundețiȘtergere
  49. Nicidecum Andera Y ţine doar de exerciţiu .

    RăspundețiȘtergere
  50. O vad în sensul acelor, deci emisfera dreapta, deci adaug eu, automatisme. Femeile (multe din ele) vad invers, deci emisfera stânga, deci iar adaug, creativitate. Este o teorie care spune ca barbatii au dezvoltata mai mult emisfera dreapta, cea a automatismelor iar femeile cea stânga, a creativitatii. Se ajunge la chestii uimitoare speculând lucrul asta.

    RăspundețiȘtergere
  51. In sensul acelor de ceasornic o vad. Si ma uit de ceva timp.

    RăspundețiȘtergere
  52. Salut! Te ia ameteala ce-i drept dar eu vad ca se invarte cateva secunde intr-un sens apoi imediat in celalalt sens.

    RăspundețiȘtergere
  53. o vad invartindu-se doar invers acelor de ceasornic(privita de sus)...m-am straduit s-o vad altfel si nu am reusit:))

    RăspundețiȘtergere
  54. Tot ca ceasornic o văd şi eu. Şi o aud, tot aşa. Pardon, sunetul e de la inimă, nu de la gif.

    RăspundețiȘtergere
  55. Privesc...o vad in sensul acelor de ceasornic, imi schimb privire si...cand ma uit din dou...e invers acelor de ceasornic si...sunt femeie:)

    RăspundețiȘtergere

>