Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

marți, 10 mai 2011

Constatări

        Am fost învăţaţi că trăsăturile neamului nostru sunt curaj, încredere , onestitate , ospitalitate,dorinţă de indenpendenţă ,dârzenie şi multe altele şi tot ce-i bun. Unele din acestea le-am demostrat ,poate , în '89 dar ulterior s-a produs o derută totală în ceea ce priveşte identitatea naţională .
Multora nu ne / le pasă copleşiţi de muncă , datorii , lupta pentru supravieţuire sau scârbiţi de politică şi „vedete" .
Unde ne este „spiritul” românesc ? Poate doar cei plecaţi „afară” să-l mai înteleagă sau să-l aprecieeze .


Ascultă-ţi sufletul,doar el îţi va spune cine este şi cine eşti. Ascultă vântul şi ploaia,au multe de spus.Priveşte cerul cu stele,fiecare îţi va vorbi căci au multe de spus.Vorbeşte cu ele şi vei simţi în tine că eşti Spirit,vei plânge poate dar nu e o ruşine,fiecare lacrimă e sufletul unei stele pe cer,suferă prin tine dar te iubeşte.

Şi cum îi stă românului mucalit frumos să destindem atmosfera :

  • Eşti inteligent dacă nu crezi decât jumătate din ceea ce auzi dar eşti înţelept doar dacă ştii care jumătate .
  • Intuiţia este o calitate a femeii cu ajutorul căreia contrazice bărbatul înainte ca acesta să deschidă gura.
  • Minţile ilustre discută idei , cele inteligente evenimente iar minţile reduse discută despre alţii .
  • Unii oameni vorbesc din experienţă şi alţii din experianţă nu vorbesc.
  • Când o femeie nu vorbeşte să nu o întrerupi pentru nimic în lume.



Rog dacă am uitat pe cineva să fiu atenţionat !




26 de comentarii:

  1. Multumesc frumos pentru recomandare, Sorin! O seara buna! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am reusit sa ma bucur de toate si sa dau atentie celor mai mici detalii cand mi-am dat seama ca bucuria vine din lucrurile mărunte din viată și nicidecum din premii de la loto pentru că sunt prea departe de noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din pacate, este foarte adevarat! Unii dintre noi inca ne mai laudam cu acele calitati, insa daca privesti cu atentie in jur vezi mai degraba minciuna, coruptie, hotie, invidie bolnavicioasa, dorinta de parvenire si multa infatuare. Sunt tot mai rare atributele cu care ne mandream odata. Iar cand acestea apar, ceilalti se grabesc sa le ascunda, in loc sa le recunoasca.
    Multumesc pentru recomandarea blogului!

    RăspundețiȘtergere
  4. eu mă simt acasa mea, mereu, doar între PRIETENI
    şi-ţi mulţumesc
    şi-ţi doresc SĂ-ŢI PESE MEREU indiferent de ce-ar fi, cumva, patria e în mic NOI
    o seară senină

    RăspundețiȘtergere
  5. Alina deja sunt istorie iar pentru generaţiile noi doar trivialităţi fără înţeles , doar poveşti de filme prost regizate.
    Cella foarte frumos ai spus , ce bine ar fi toţi să gândeascâ aşa , oare ce-ar fi ? sau cum ? seară de vis , asemenea !
    Cristi cu multă plăcere dar să ştii nu ai de ce să mulţumeşti , o fac din inimă. Noapte frumoasă !
    Zodrac pot spune : bravo , eşti român , adică eşti om şi te apreciez !

    RăspundețiȘtergere
  6. o parte din calitatile enumerate de tine se manifesta in conditii extreme (curajul,darzenia) restul sunt mai aproape de cotidian...
    chiar daca nu sunt atat de vizibile, ele exista...in schimb,pe toate le acopera in prezent...dezamagirea....

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos articolul, SoriN, foarte frumos. Mi-au placut si modalitatile tale de a destinde atmosfera, in special ultima. Este foarte adevarata :))

    Multumesc pentru recomandare. Iti doresc o seara frumoasa. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Pandhora ar fi bine să fie cum spui tu , şi ca în noile generaţii să existe aceste calităţi în stare latentă , chiar dacă ei par a cosidera acestea doar trivialităţî ale unor filme prost regizate , dar simt că deocamdată ne caracterizează spiritul de turmă dezorientată . Probabil ai dreptate , dar asta se va dovedi abia dacă...cândva , de nu va fi prea târziu. Seară senină !
    Lillee mulţumesc ! faptul că apreciezi modalitatea de a destinde venit din partea ta nu poate decât să mă bucure enorm . Seară de vis !

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa-ti poti asculta sufletul, trebuie sa poti sa-ti ascuti auzul si putere sa faci ce-ti spune sufletul.

    RăspundețiȘtergere
  10. uneori ca sa vezi mai bine trebuie sa te distantezi :)
    o seara perfecta iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Sophie da, e mare lucru să ştii asta , dar vezi tu câteodată vrei doar să-ţi auzi sufletul şi-atât să ştii ce are el de spus , doar să-l asculţi nu să-l întrebi .
    Pandhora cred că da , este un sfat , iar dacă te şi detaşezi ...probabil suntem influenţaţi şi tocmai deaceea .

    RăspundețiȘtergere
  12. Am citit cu atenție!
    Voi scrie despre un român de excepție!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma intorc sa comentez ...e ceva miezos destul , in scriitura de mai sus :D
    pana atunci o intrebare offtopic ; cum faceti voi treaba asta cu recomandarile , am mai vazut si la altii :D , femeile nu se pricep asa grozav la tehnica...:P mi-ar place sa stiu .

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-a placut acest articol deoarece descrie foarte bine cum suntem noi romanii! Din pacate nici cei plecati afara nu le mai simt, fiindca odata ce esti departe de Romania, e greu sa mai fi roman! Te straduiesti sa fi unul de a lor, sa te mai cultivi, autoeduci, etc! In Romania poti fi oricum, ca tot nu conteaza!

    Se promoveaza non-valoarea!
    ps: multumesc de recomandare

    RăspundețiȘtergere
  15. ALM am căutat pe blog la tine un formular de contact ,dar nu am găsit şi-ţi răspun aici .
    Deci , cea mai simplă metodă este următoarea :
    deschizi o postare nouă în care treci numele tuturor acelora pe care vrei să îi recomanzi apoi selectezi pe fiecare şi le ataşezi adresele exact cum ai făcut în ultimul tău articol cu Daria şi arcadian , treci în modul "editaţi HTML" (ai buton sus ) şi copii tot acel script fără începutul cu <div..... adică de la primul <a href=... până la </div dar fără acesta . Îl copii într-un document text pe care îl salvezi şi îl foloseşti de câte ori ai nevoie .Când vrei să îl introduci în articol îl copii de acolo şi îl introduci în modul "editaţi HTML" şi nu "Scrieţi"
    Ideal ar fi dacă eşti dispusă şi ai răbdare ca la fiecare din adresele la care trimiţi (recomanzi ) să treci terminaţia target=_blank pentru a se deschide în altă pagină .Am eu un articol scris pe această temă pe care te invit să îl citeşti .Are acolo şi o poză din care vei înţelege exact despre ce este vorba.

    http://fewstuff.blogspot.com/2011/02/cum-deschizi-o-adresa-in-alta-fereastra.html

    RăspundețiȘtergere
  16. Poate omului care traieste la tara i-au mai ramas aceste calitati,chiar daca si pe aici multe s-au mai schimbat...nu mai prea vrea sa munceasca nimeni,cica e prea greu si fara sens.:(
    De multe ori stateam sa ma gandesc ca nu cred ca mi-as putea face altundeva mai bine meseria,vocatia.Daca vrei sa faci,faci!Nu prea suntem noi motivati de altii,dar pana la urma de ce altii sa ne spuna ce sa facem,dar mai ales cum sa facem?
    Am prieteni de etnii diferite,dar in sufletul meu au acelasi rang,indiferent de limba pe care o vorbesc.
    Poate de aceea imi place sa traiesc aici!
    Multumesc ca m-ai amintit,desi am cam lipsit de "acasa",dar am motivarea in buzunar:).

    Mi-ai prins un zambet in coltul buzei:).Romanul stie tot timpul sa se "scoata".

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna seara, Sorin.
    Mi-a placut postarea ta. Atingi niste subiecte sensibile si actuale. Inainte de '89 eram invatati la scoala ca romanii sunt cei mai si cei mai... Dar, nu ne-au invatat ca avem si multe defecte nationale, instalibilitate, superficialitate, datul cu parerea, supraevaluarea, minciuna, aroganta, lenea, toate dispuse aleatoriu si in doze diferite. Culmea e ca suntem constienti de multe dintre pacatele noastre, vorbim despre ele ca si cum ni le-am asuma dar nu facem nici o miscare sa ne corectam. Ii vedem pe cei care lucreaza in afara ca adopta sistemul occidental. Cand se intorc acasa, parca au scos din cutia cu amintiri, toate defectele de care credeai ca s-au vindecat. Ne gasim si scuze. "Suntem balcanici." Imi vine sa rad. Era si cei mai inteligenti din Europa pana cand un studiu european a demonstrat ca 40 la suta dintre romanii intervievati abia pot citi un text la prima lectura. Cati or fi analfabeti?
    Nu spun ca nu avem oameni de valoare. Avem si din acestia. Din pacate, pentru a le fi recunoscuta valoarea, trebuie sa emigreze, cei mai multi dintre ei. Cam asa suntem noi, romanii.

    RăspundețiȘtergere
  18. Alicee eu aş fi crezut că în românii plecaţi spiritul patriotic este mai profund , dar citind părerea ta realizez că de fapt ai dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc , SoriN-e :) ptr explicatii , si ai dreptate ar trebui sa pun un formular de contact. Le voi lua pas cu pas si o sa dobor si chestiunea asta cu recomandarile .

    cat despre noi romanii ....hmmm....o analiza onesta ar pune in obiectiv si calitatile si ne-calitatile. Cand am fost noi asa viteji si neifricati? de cat cand am avut un conducator bun !? sau de ce au nemtii proverbul -Da-mi Doamne mintea romanului cea de pe urma !
    se pare ca avem probleme cu intelepciunea .:D
    si apoi ce ne ajuta ca suntem ospitalieri daca suntem mandri si snobi . Cand ma uit aici cum se imbraca nemtii , si vb aceeia ce calitate de viata au .....si cat e de disperat romanul sa puna haine pe el ...mult peste puteri ...doar ca sa faca impresie .....nu vreau sa par negativista sau tradatoare de neam:D nu mi-e rusine ca sunt romanca ..chiar daca uneori imi vine sa intru in pamant de rusine cu concetateni de-ai nostri in actiune ......nici nu fac comparatie intre nemti si romani....dar pana la urma astia suntem . Se pare ca nu avem coloana vertebrala ca si natiune .

    RăspundețiȘtergere
  20. Foarte interesant articolul!:)
    Mulţam de recomandare!

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc de recomandare!
    Ma tot gandesc la ce a mai ramas din calitatile enumerate; chiar azi vorbeam cu o prietena despre ce si cine mai suntem ...

    RăspundețiȘtergere
  22. İar alora care le pasa sunt dubioşi:))

    Draga SoriN, cand ne vom da seama ca cea mai mare parte a problemelor cu care ne ne confruntam sunt cauzate de noi ınşine şi cand o sa ne dam seama ca ınainte sa ıncercam sa cucerim lumea tre' sa ıncepem prin a ne cuceri, a ne revolutiona şi a ne transforma pe noi ınşine.

    Multzam de recomandare şi toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu cred că este perioadă de tranziție.Asta trebuie scurtată la minimum să nu se „cronicizeze”.
    Nu-i ușor deloc,deloc!
    Toate cele bune șI mulțumesc pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
  25. Interesant articolul!
    O dimineață frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  26. `Când o femeie nu vorbeşte să nu o întrerupi pentru nimic în lume.` - mare adevar!!:))
    Saru`mana pentru mentionare!

    numai bine!

    RăspundețiȘtergere

>