Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

marți, 22 martie 2011

Protest semiratat

La cat sunt de serioase protestele au si partile lor comice.

  Protestul impotriva pretului la benzinarii prin plata cu bani marunti este doar o idee in lipsa de alta idei.S-a vehiculat mult timp daca este eficienta si corecta (avand in vedere cine este cel mai afectat de protest) sau daca afecteaza sau nu benzinarii atat timp cat sumele sunt totusi incasate.


  Din punctul meu de vedere este o idee proasta si nu prea chiar daca a avut loc si in Moldova .Intra-adevar cel de la pompa va fi cel mai contrariat mai ales atat timp cat este un simplu angajat care la randul lui plateste benzina cu acelasi pret.Dar daca urmam calea banilor marunti protestul va suna cam asa : cel de la pompa se va revolta in primul rand impotriva platitorului apoi impotriva serviciului si al firmei .Cei de la firma de transport valori se vor amuza cand vor lua banii iar casiera de la banca va fi deranjata de cantitatea mare de monede.Atat, pana aici ,de aici se rupe lantul iar patronii din scaunele lor confortabile vor fi anuntati ca s-au incasat X valori ceea ce inseamna ca a mai trecut o zi in care firma a proliferat in timp ce ei citesc un articol dintr-un ziar in care scrie mare "protest" si se amuza in sinea lor.
   Dar cei ce au fost afectati de acest lant al circulatiei la randul lor vor discuta ce l-i s-a intamplat cu cei care la randul lor vor povesti mai departe si uite asa va intelege romanul ca unii s-au mobilizat si deci se poate.
Acelasi fel de protest a avut loc si la institutii financiare,firme de ridicat masini taxe,etc ,dar deocamdata nu s-a schimbat nimic si chiar pe alocuri situatia s-a mai inrautatit.
Cu toate acestea cand protestezi trebuie sa stii cum sa o faci ca lucrurile sa iasa bine.Legat de asta am asistat zilele acestea la o,sa-i zicem ,intalnire intre un protestatar si un casier.

   Am intrat intr-o benzinarie si dupa ce am alimentat in incinta benzinariei am asistat la o intamplare de tot rasul.In fata mea s-a nimerit un protestatar care avea intentia sa plateasca suma de 18 lei in monede.Bineinteles ca am fost revoltat impotriva protestatarului,a guvernului,a benzinarilor....iar casierul la randul sau foarte revoltat a  asigurat protestatarul ca poate sta linistit deoarece numararea monedelor va dura in jur de o ora."Pana aici mi-a fost" ,m-am gandit si nu aveam nici o vina si nici nu aveam ce  face si nici nu aveam pe cine sa invinovatesc doar poate pe mine ca am nimerit  intr-un moment nefast.
Pe la jumatatea numaratorii casierul realizeaza ca suma nu este corecta si lasa protestatrul sa socoteasca din nou si stupoare lipsea aproape 1 leu. Tot timpul pierdut pana in acel moment a meritat pe deplin cand am vazut fata protestatarului care instinctiv si-a dus mainile in cap.A plecat la masina si s-a intors cu o bancnota de 50 de lei.Urmarea este lesne de intuit mai ales cand casierul s-a inarmat cu de 5-6 ori mai multe monede decat avea protestatarul urmand sa inceapa numaratoarea ,dar spre surprinderea mea,recunosc, acesta dupa ce a zambit cu subinteles a returnat restul in bancnote mari. Am gandit ca a arat bun simt ,sau poate a protestat la randul lui mai departe ,nu stiu nu a dat nici o explcatie.

Concuzia : Protestele isi au rostul lor doar daca le faci cu cap.

3 comentarii:

  1. interesante observatii, interesanta intamplarea. si eu cred ca asemenea proteste nu fac decat sa dea motive de amuzament patronilor. dealtfel, pierderea si-o recupereaza in doua zile din scumpiri.
    uite protest: 2-3 firme de transport greu sa descarce cate 40 de tone de pamant la intrarea in benzinarii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si ala cine il plateste ? Plus ca pentru a ajunge pana unde incarca pamantul si de acolo la benzinarie trebuie sa cumpere motorina,deci?
    Uite aici protest eficient : toti soferii sa ocoleasca o firma X pana cand pentru a nu falimenta va micsora preturile apoi mergem acolo si ocolim o alta pana si aceasta va micsora si tot asa pana vor face toti la fel.Va lua nastere totodata o mica industrie care va face anuntul cu firma ce urmeaza .
    Fara gluma,mi se pare o forma mai eficienta.

    RăspundețiȘtergere

>