Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

vineri, 29 aprilie 2011

Somnul, cel mai eficient tratament cosmetic

Până recent eram convins că nu merită să ne "dormim viaţa" dar am un servici ce îmi solicită o parte din nopţi şi am ajuns la concluzia că somnul are rolul său , foarte important dealtfel .În legatură cu asta am citit zilele acestea un subiect în JURNALUL.RO

Potrivit unui recent studiu realizat de cercetătorul John Axelsson de la Institutul Karolinska, din Stockholm, Suedia. Savantul a constatat că persoanele care dorm noaptea cel puţin opt ore arată mai sănă­toa­se, mai odihnite şi mai atrăgătoare decât cei care obişnuiesc să renunţe la somnul nocturn în favoarea unor activităţi mai mult sau mai puţin folositoare. Cercetările sugerează faptul că durata somnului şi felul în care dormim influenţează felul în care eşti perceput de ceilalţi şi modul în care ei te tratează. Potrivit lui Axelsson, oamenii ape­lea­ză la tratamente cosmetice pentru a-i face să arate mai energici şi mai proaspeţi şi pentru a-şi spori încrederea în propriile for­ţe. Dar John este de părere că o perioadă su­fi­cient de mare de somn poate avea aceleaşi re­zultate ca şi operaţiunile menţionate. Sa­vantul nu a ezitat să concluzioneze că somnul este cel mai bun tratament cosmetic pe care specialiştii îl au la dispoziţie în prezent.
 Oamenii de ştiinţă au apelat la un eşantion format din 23 de persoane, cu vârste cuprinse 18 şi 31 de ani, solicitându-le să doarmă timp de opt ore într-o noapte pentru ca, în ziua urmă­toa­re, acestea să fie fotografiate. Pozele au fost realizate între orele 14:00 şi 15:00 într-o ca­meră aerisită, menţinând o distanţă fixă în­tre feţe şi aparatul de fotografiat. Subiec­ţil­or li s-a cerut să aibă părul despletit şi piep­tănat spre spate, iar expresia feţei să fie relaxată şi neutră. Ulterior, cercetăorii au cerut unui număr de 65 de observatori să caracterizeze pozele, fără să ştie cât dormi­se­ră subiecţii în noaptea anterioară.
Obser­va­torii au considerat că persoanele private de somn arătau, în medie, cu 6% mai puţin sănătoase, cu 4% mai puţin atractive şi cu 19% mai obosite decât atunci când fuseseră fotografiate după ce se odihniseră noaptea. Studiul a demonstrat faptul că durata somnului unei persoane influenţează modul în care ceilalţi caracterizează starea sa de sănătate. Cercetări anterioare au demonstrat importanţa duratei somnului asupra fizionomiei.
Un studiu realizat în 2007 a demonstrat că persoanele care nu dorm suficient prezintă un risc sporit de a deveni obe­ze. Un alt studiu realizat în aceeaşi perioadă a arătat că somnul joacă un rol esenţial în formarea amintirilor. În viitor, Axelsson şi colegii săi speră să demonstreze influenţa unor tulburări ale somnului, precum reprize de somn de câte 4-5 ore câteva nopţi la rând pot afecta sănătatea şi aspectul fizic al unei persoane. El nădăjduieşte să descifreze trăsăturile faciale care determină o persoană să îşi caracterizeze interlocutorul obosit, bolnav sau mai puţin atrăgător.

11 comentarii:

  1. Hmmm... Nu stiu ce sa zic, eu dorm uneori opt ore si degeaba, ochii tot imi pica :)) Cred ca de vina este "expresia fetei mele" - nu cred ca este destul de relaxata si neutra pentru ca visez multe noaptea si imi vin si o gramda de idei :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este.
    Si eu eram sceptica in privinta asta, pana m-a luat un endocrinolog la scuturat si mi-a explicat ca la aia mici, care e treaba cu somnul si mai ales cand trebuie sa dormi. In fine, polemici peste polemici, somnul cel mai bun este cel de noapte, sa nu depasesti ora 23 si sa te trezesti in jur de 8 dimineata. Cica iti dereglezi metabolismul ( slabesti, te ingrasi )...
    Stiu toata teoria, dar practica ma omoara. Ia uita-te, cat e ceasul? :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună dimineaţa , cred ,Lillee ! şi unde pui că eu mai stau încă .
    Ştiu foarte bine ce însemnă somnul de noapte tocmai pentru că multe le pierd . Metabolismul nu mi s-a schimbat însă oboseala tinde să devină obişnuinţă.

    RăspundețiȘtergere
  4. nu prea sunt de acord cu "expertii astia".Ah..tocmai am cascat..abi-a m-am trezit..si parca tot as mai dormi 2-3 ore...

    RăspundețiȘtergere
  5. eu raman la parerea mea. Eu o viata am si p-aia n-o s-o dorm.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum stiu de ce am luat in greutate in ultimul timp, am sa merg la culcare in fiecare zi la 22, dar ce fac ca trebuie sa ma trezesc in fiecare zi la o ora destul de matinala.
    Teoretic ar fi deajuns 6 ore de somn dar practic nu prea reusesc acest lucru

    RăspundețiȘtergere
  7. mie mi-a placut ultimul paragraf. Acolo unde scrie ca persoanele care nu dorm pot deveni obeze.:))
    eu dorm deobicei 6 din 24 si sunt slab ca o scandura.
    cred ca trebuie sa mai reduc daca vreau cu adevarat sa ma ingras, nu?

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu sunt de acord cu aceasta teorie. Eu una functionez pe baza de somn, nu de mancare sau altceva. Eu daca nu dorm minim 8 ore pe noapte si 2 dupa amiaza sunt cam praf. Multa lume imi zice ca pierd timpul de pomana dormind dar eu tin foarte mult la neuronul meu singuratic si nu vreau sa-l pierd! Numai bine SoriN!

    RăspundețiȘtergere
  9. Tu26dor Doavadă că studiile sunt făcute cam după ureche şi eu am aceeaşi problemă , adică dorm foarte puţin ba multe nopţi nu le dorm deloc şi nu mă îngraş de fel şi nici nu prea am ce să reduc.
    Din bătrâni eu ştiu că somnul mult te îngraşă şi nicidecum ce susţin ei .

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu cred că depinde de organismul
    fiecăruia.
    O duminică excelentă!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday.
    It's always exciting to read through content from other writers and practice something from other
    websites.

    My website :: fha mortgage calculator utah

    RăspundețiȘtergere

>