Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

marți, 27 martie 2012

Provocare

Sursa desen

               Am acceptat o provocarea de la Pătrăţel
Provocarea constă în definirea din punctul meu de vedere al câtorva calităţi ce ne definesc:

1. Sinceritatea -  paradoxal , sinceritatea ta nu se verifică prin tine, ci prin celălalt. Eşti considerat sincer numai atunci când spui ceea ce vrea şi ceea ce aşteaptă celălalt de la tine să spui.
 

2. Respectul - poartă-te cu ceilalţi aşa cum vrei să se poarte ei cu tine , respectându-i pe ceilalţi te respecţi pe tine , primeşte  şi dă mai departe şi poate chiar funcţionează.

3.
Ascultarea - nu putem trăi într-o lume în care existăm doar noi, deşi unii se încăpăţânează să creadă asta , deasemenea înseamnă să acceptăm că altcineva poate vedea lucrurile altfel decât noi şi să respectăm acest lucru.

4.
Onestitatea - această calitate morală funcţionează ca un far , luminând  atât calităţile şi defectele noastre cât şi dimensiunile nebănuite ale faptelor noastre.

5.
Moralitatea - trebuie să fii sigur de ceea ce se aşteaptă de la tine, iar dacă ai nelămuriri nu întârzia să le clarifici în acest sens, tocmai pentru a nu înşela aşteptările nimănui .

6.
Identitatea - indiferent de trecut sau cultură, e cert că toţi avem un nume, după care ne identificăm şi pe care-l purtăm de-a lungul vieţii noastre . Avem o identitate , măcar atât !

7.
Disciplina - poate fi un alt nivel social şi real al luptei dintre bine şi rău , poate fi renunţare , o jertfă ce nu înjoseşte pe nimeni .

8.
Încrederea -timpul petrecut împreună şi întâmplări care intervin în viaţa fiecăruia determină creşterea sau scăderea încrederii în celălalt.M-am întrebat adeseori ce faci când aşteptările sunt înşelate de nenumărate ori, acorzi în continuare încredere sau devii mai precaut ? cum e mai bine ?

9.
Nonşalanţa - Dostoevski spunea că dragostea îi face pe oameni să se simtă egali. Cred că asta interesează pe oricare din noi . Eu am învăţat că ceilalţi reacţionează când le vorbeşti despre ei şi mai ales la cum le vorbeşti .

10.
Calmul - lucrurile nespuse  şi cele plăcute şi cele mai puţin plăcute , se adună în sufletul nostru şi asta ne tensionează. Asemenea conflicte interioare îşi găsesc supape de evacuare cînd ne aşteptăm mai puţin şi iau formă unor manifestări diverse , calmul este distanţa între acumulare şi refulare .


Mai departe cine se simte provocat poate redefini definiţiile !!





8 comentarii:

  1. Nu pot decât să mă bucur că ai completat leapşa.:)
    Chiar eram curioasă ce definiţii o să dai. Îmi place citatul din Dostoievski, nu-l ştiam.

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte fain ai scris :) cu sinceritatea din pacate e de multe ori asa..

    RăspundețiȘtergere
  3. Îmi place onestitatea ta!
    Fără să știi, o dovedești din plin!

    p.s. citindu-te, te cunosc mai bine, mulțumesc!

    Seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  4. De multe ori ce mi`ar fii placut sa le am pe toate:)dar italnind oameni dragi si buni....inveti din toate...mai ales sa ai rabdare...sa lasi timpul...sa`ti arate...:)
    Foarte frumoasa postarea ,Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  5. eu as adauga unul si l-as pune in top: educatia primara.

    RăspundețiȘtergere
  6. frumoase si interesante raspunsuri.
    primul m-a dat peste cap pentru ca eu nu gandeam asa despre sinceritate.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt cele mai frumoase definitii pentru cele 10 cuvinte din punctul meu de vedere. Bravo.

    RăspundețiȘtergere

>