Creionul a devenit un obiect atat de comun, incat nu ne gandim niciodata ce istorie se afla in spatele lui sau cum este realizat. Cu toate astea, este extrem de interesant de stiut povestea care vine odata cu acest instrument care da farmec scrisului de mana, precum si tehnologia de fabricare extrem de simpla.
Mina creionului a fost descoperita in 1554 in Anglia iar oamenii scriau initial cu grafitul infasurat in sfoara, pentru a nu se murdari pe maini. Mai tarziu a inceput productia locala de creioane cu mina de grafit, pentru ca, mai apoi, sa se treaca la productia in masa. Prima productie in masa s-a realizat in anul 1662, la Nurnberg, in Germania. O suta de ani mai tarziu, in 1795, procesul de fabricare a fost patentat de francezul Nicolas Conte. Chimist de meserie, Conte folosea un amestec ars de argila si grafit pe post de mina, pe care il lipea de invelisul din lemn. In timp, creioanele au devenit un instrument de baza atat pentru scriitori, cat si pentru artistii plastici.
La scurt timp a venit si guma de sters. Charles Goodyear a fost cel care a vulcanizat cauciucul astfel incat sa nu se mai deterioreze si a si patentat procesul in anul 1844, inlesnind productia in masa a acestui obiect util. Pana la atasarea gumei la capatul creionului nu a fost decat un pas. In 1858, americanul Hyman Lipman vine cu ideea care, insa, nu i-a fost patentata, dar care a fost adoptata la scara larga.
Jennifer Maestre realizeaza sculpturi abstracte din creioane colorate, pe care le combina meticulos pentru a obtine forme cat mai complexe.
Mina creionului a fost descoperita in 1554 in Anglia iar oamenii scriau initial cu grafitul infasurat in sfoara, pentru a nu se murdari pe maini. Mai tarziu a inceput productia locala de creioane cu mina de grafit, pentru ca, mai apoi, sa se treaca la productia in masa. Prima productie in masa s-a realizat in anul 1662, la Nurnberg, in Germania. O suta de ani mai tarziu, in 1795, procesul de fabricare a fost patentat de francezul Nicolas Conte. Chimist de meserie, Conte folosea un amestec ars de argila si grafit pe post de mina, pe care il lipea de invelisul din lemn. In timp, creioanele au devenit un instrument de baza atat pentru scriitori, cat si pentru artistii plastici.
La scurt timp a venit si guma de sters. Charles Goodyear a fost cel care a vulcanizat cauciucul astfel incat sa nu se mai deterioreze si a si patentat procesul in anul 1844, inlesnind productia in masa a acestui obiect util. Pana la atasarea gumei la capatul creionului nu a fost decat un pas. In 1858, americanul Hyman Lipman vine cu ideea care, insa, nu i-a fost patentata, dar care a fost adoptata la scara larga.
Jennifer Maestre realizeaza sculpturi abstracte din creioane colorate, pe care le combina meticulos pentru a obtine forme cat mai complexe.
sursa: infoo.ro
Interesant articol, mulţumesc! Sculpturile sunt ingenioase :)
RăspundețiȘtergereDana mi-a luat vorba... Am mai văzut pe undeva pe net (nu mai ţin minte unde, din păcate) "desene" realizate de un român, tot din creioane colorate.
RăspundețiȘtergereBună SoriN1
RăspundețiȘtergereInteresant articolul dar și pozele îmi plac!
Un weekend minunat îți doresc!
Foarte interesanta povestea creionului. Sculpturile sunt nemaipomenite!
RăspundețiȘtergeremie imi plac oricum povestile...dar sculpturile sunt chiar faine :)
RăspundețiȘtergereHabar n-am avut. Iar pozele sunt formidabile!
RăspundețiȘtergereUn articol foarte interesant, foarte frumos ilustrat. Creioanel par dintre cele mai comune obiecte şi totuşi, uite ce reuşeşte să facă arta !
RăspundețiȘtergereOff topic - Ai un link la ART Club !
Ce interesant! Cat timp le-a luat sa patenteze si de catre cine...desi englezii au ineles din start ca mina trebuie invelita in ceva.
RăspundețiȘtergereLucrurile simple au fost candva complicate.
Mulțumesc frumos pentru informațiile atât de interesante!
RăspundețiȘtergereFotografiile sunt de zile mari!!
O seară frumoasă îți doresc!
p.s. știai de o duzină care risipește metafore?
http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/10/fara-binoclu.html