Fie ca bucuriile şi gândurile bune ale prezentului să-ţi devină amintirile frumoase ale viitorului

joi, 26 mai 2011

Speranţe

             Nu sunt moralist şi nici deţinătorul adevărului absolut , dar pot observa  cum visele oamenilor sunt călcate de şenilele catifelate ale maşinăriei corporatiste . Mulţi oameni care şi-ar fi dorit să facă şi altceva , să plece , să rămână , să o ia de la zero termină prin a amâna aceste planuri în ideea că vor veni şi zile bune sau doar ceva mai bune .Aşteaptă, aşteaptă şi tot aşteaptă , lunile trec , rutina devine din ce în ce mai apăsătoare şi în cele din urmă realizează că "life ia a beach" . Sunt numai ei cu ei singuri, ei pentru ei la fel de singuri, apoi oamenii uită , uită că altceva voiau de la viaţă si poate nu averi ci doar mai multă siguranţă , mai multă satisfactie . Dar nu trebuie să te sperii , maşinăria trece , oamenii rămân pentru că în continuare se vor lovi de clişee după care vor fi nevoiţi să se ghideze asemeni speranţei  "Într-o zi va răsare soarele şi pe strada mea " Acum funcţie de caz cu toate că va fi acolo , poate fi unul cu dinţi , sau poate arzător, sau poate acoperit de nori.Atunci pentru ei rămâne doar raza de speranţă , speranţă care uşor , uşor maschează incertitudinea influenţându-i şi îndepărtându-i de posibilitatea de a deveni raţionali.Rezultatul va fi că vor deveni incapabili să strige după ajutor  ,incapabili sa se ajute pe ei insă-şi şi functie de caz duce la pierderea dramului de încredere acumulat până atunci .Se vor conforma , din solidaritate îşi vor face fiecare "mea culpa" în speranţa că un altul îi va întinde o mână de ajutor pentru a ieşi din noroi .

Dar maşinăria va trece mai departe ....







44 de comentarii:

  1. Ce bine ar fi daca totusi masinaria nu ne-ar strivi de tot visele .De multe ori nu reusim sa ne sincronizam cu Timpul . Uneori alergam ca nebunii in timp ce Timpul prefera pasul la plimbare. Alteori ne taraganam de pe-un picior pe altul atunci cand El ar vrea sa calcam repede si apasat . Ferice de cine invata intelepciunea sincronizarii.
    Visul-trebuie sa fie mai mult decat speranta ca maine rasare soarele si pe strada ta . dar vb ta daca nu-l vei vedea din cauza norilor . Visele sunt ca stelele , poate niciodata nu vom ajunge la ele dar ne ghidam dupa lumina lor . Visul te obliga la un plan proactiv . Daca vrei un maine mai bun ...poate e nevoie sa inveti o limba straina , sau sa-ti finalizezi niste cursuri , sau ......sau.....
    Primul pas insa este facut . Frumos! acela cand omul nu lasa sa curga ca busteanul la vale pe sinele masinariei de care ziceai .
    O seara faina ! si scuze ca am devenit sfatoasa pe moment ;) dar mi-a placut ce-ai scris . :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ALM
    Şi sunt atât de mulţi care nu ştiu asta ...şi nu musai din neştiinţă sau mai rău din lene .
    E foarte bun sfatul tău , este urmarea a ce am scris sau rezolvarea .
    Mulţumesc !

    RăspundețiȘtergere
  3. Merge masinaria mai departe, nici nu-i pasa de noi. Vorbeam cu un prieten acum cateva luni si-mi spunea ca e asa de obosit si ocupat ca de-abia gaseste timp sa petreaca cu iubita lui. Pe patroni nu-i intereseaza, ei vor sa plateasca salarii cat mai mici si sa obtina profituri mari. Daca un salariat se imbolnaveste este inlocuit imediat. N-au scrupule, viata merge mai departe.

    RăspundețiȘtergere
  4. Viata e simplă si relativă, complicată, complexă si contrară.
    Trăim in vise pentru că sperăm la mai bine. inainte de toate, ne facem planurile. apoi vedem dacă le putem pune in aplicare...de cele mai multe ori dăm gres
    Pentru că refuzăm să luăm viaţa aşa cum este ea, refuzăm să privim in fata realitatea, pentru că ne temem Ne este mai usor să clădim vise si sperănte decât sa trăim
    Am invaţat cum e să trăieşti in situaţii limită, cum e să te deghizezi, să te ascunzi, să te camuflezi. am invaţat diverse tehnici de supravieţuire. dar din păcate, toate sunt ineficiente.
    Omul modern are doua personalitati,o minte mediocra care accepta orice prostie atunci cind vrea sa fie condus de prosti ,si o minte pseudomincinoasa atunci cind crede ca totul este perfect

    RăspundețiȘtergere
  5. Din principiu totul se bazează pe bife și totul trebuie făcut ca atare. mâncat, bifă, băut apă bifă... Creativitatea în corporații este 0(zero) și de asta activitatea creierului scade și idealurile dispar și ajungem să nu mai așteptăm nimic, dar susțin; depinde de noi să fim fericiți.

    RăspundețiȘtergere
  6. algere si speranta...
    NICKOLAS are dreptate...traim in vise pentru ca speram la mai bine...uneori ne agatam de vise sperand la mai bine...preferam sa vedem realitatea prin ochelari de cal pentru ca dintre doua rele o alegem pe cea mai putin rea...

    RăspundețiȘtergere
  7. asta-i un citat, sau e conceput de tine? asa doar, as vrea sa stiu (cu cine stau de vorba)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cristi
    Este logic ca pe un patron să îl doară cel mai mult buzunarul său , poate nu din rea voinţă şi nici dor de înavutire ci doar pentru că restul sunt slabi,furaţi , ai nimănui .

    RăspundețiȘtergere
  9. Întradevăr asa este.Nu contează dacă e o speranţă deşartă sau nu,atâta timp cât încă mai există.Numai gânduri bune pt speranţe frumoase şi nu în ultimul rând dorinţe împlinite.
    .

    RăspundețiȘtergere
  10. Nikolas
    De acord cu tine , ai evidenţiat atât de bine complexitatea vieţii moderne şi simplitatea omului încât nu ar mai fi de adăugat.

    RăspundețiȘtergere
  11. Zodrac
    Ca viaţa este ordonată în liste nu ar fi problema , lipsa creativităţii stimulatoare a creieruli , complexitatea de idei , trăiri , împliniri şi sarcini diferite creează premizele unei fericiri moderne , modern care altfel va fi supus de trivialului simplu al tehnologiei ce ne ocupă viaţa .

    RăspundețiȘtergere
  12. Pandhora
    Şi dacă vrem ne vom trezi , depinde doar de noi .

    RăspundețiȘtergere
  13. Raul
    Prefer să nu răspund . Tu ce crezi ? sau ce îţi motivează întrebarea ?

    RăspundețiȘtergere
  14. Iulisa
    Asta e problema , probabil vom rămâne cu speranţa până ce alţii vor avea răspunsul , totul este să mai existe până atunci ...

    RăspundețiȘtergere
  15. Da, dar imagineaza-ti o viata fara sperante. Nu ar fi mult mai tragic?

    RăspundețiȘtergere
  16. Delia
    Dimpotrivă sunt de acord cu o viaţă plină de speranţe , fac viaţa mai frumoasă mai ales dacă parte din ele se materializează funcţie de crezuri şi realizări.

    RăspundețiȘtergere
  17. Daca tineretea ar sti si batranetea ar putea.....
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  18. Subscriu in totalitate, dupa ce sensibilitatea, creativitatea si mandria lucrului bine facut mi-au fost tocate la greu de masinaria corporatista. Cel mai mult m-a durut pierderea increderii in sine si in cei din jur! Incerc din greu sa recuperez acum tot ce am pierdut, dar anii, familia, prietenii sacrificati sunt pierderi irecuperabile :(((

    RăspundețiȘtergere
  19. Alice
    Corect şi la fel de bine ar fi ca la tinereţe să avem mintea bătrâneţii !

    Alina
    de cele mai multe ori ce pierdem nu mai putem recupera dar totul este să avem puterea de-a merge mai departe , acesta-i un câştig .

    RăspundețiȘtergere
  20. Deja spaima de nesiguranţă şi încercarea haotică de a menţine o iluzorie siguranţă înseamnă lipsa de încredere în sine.
    Eu cred că omul abia atunci e pierdut, când nu mai are nici speranţă.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cata dreptate ai. Asa este. Multi, din pacate, recurg la astfel de metode iar cand realizeaza ce au facut, poate ca este prea tarziu...
    Sper din tot sufletul sa nu ma includ in aceasta categorie dar momentan nu stiu ce sa zic...

    RăspundețiȘtergere
  22. Bună SoriN!
    Interesant și adevărat
    articolul tău!
    Un weekend de vis îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  23. trebuie sa luptam impotriva plafonarii si sa nu uitam sa visam

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu am noroc de doua lucruri, masinaria corporatista unde prestez are fata umana si sotia nu imi permite sa exagerez cu munca.
    Dar de asemenea povesti dau la tot pasul printre cunoscuti.

    RăspundețiȘtergere
  25. Si eu sunt pro vise si idealuri, ca se indeplinesc sau nu asta estem dar daca nu visezi si te gandesti mereu ca nu se va indeplini atunci cu siguranata asa va fi!

    RăspundețiȘtergere
  26. :)
    Bun regasit, tuturor!
    Te salut, man!
    :)
    "masinaria" o construim NOI, toti, fie activi, fie pasivi, fie indiferenti, fie ignoranti.
    "masinaria" este creatia noastra, a tuturor.
    Visele nu le poate macina "masinaria" ci insusi proprietarul "visului/viselor". Le lasam sau nu le lasam in fata "masinariei"?!
    Pentru a-ti urma un vis e nevoie de "sacrificiu". Viata ne-a demonstrat ca nu le putem avea pe toate, ca trebuie sa avem putinta de a ne ordona functie de prioritati.
    A-ti abandona visul si a da vina pe "masinarie" este un act de "lasitate", in opinia mea.
    Oamenii nu vor renunta niciodata la "a visa", "a dori"! este motorasul care mentine activ angrenajul vietii.
    Zic si io...

    RăspundețiȘtergere
  27. Pe de alta parte, tu ai dreptate, si ai subliniat foarte bine: omul se lasa prada RUTINEI - cel mai mare dusman al omului!
    :)
    Viata se scurge, iar noi asteptam sa "iasa soarele" si pe straduta noastra. Din teama de aschimba ceva, din teama de a pierde ceva etc.

    RăspundețiȘtergere
  28. @andreiraduM , uite cum te-am prins , pai la povestea cu Imparatul ziceai ca nu stii de ce tine , treaba asta . Eu ziceam ca tine de ordinea prioritatilor in viata .
    Crezi ca e tot una sa ai inima si bucurie ca sa cresti un pui de porumbel in casa , cu a fi atat de avid de bani si viciu incat sa calci peste tot si toti numai ca sa ai tu ce vrei ?
    da noi trebuie sa le ordonam pe toate in functie de prioritati insa multi ar trebui sa faca mai intai ordine in prioritati , ptr ca altfel ce spune Sorin aici e ca o limba straina .

    RăspundețiȘtergere
  29. Mereu am spus că generația voastră trăiește presiunea vieții mult mai intens de cât a noastră.
    Unul dintre fiii mei muncește într-o uriașă metropolă europeană , fratele lui aici, în București.
    Ceea ce aud foarte des- sunt ocupat..da, apasă greu mașinăria asta..

    RăspundețiȘtergere
  30. Bună ziua, SoriNNNN...
    Fiind şi eu din Tulcea, aşa cum apare că ar fi şi blogul tău, mi-am zis să mă bag în seamă şi să te contactez. Eu, în principiu, nu am nimic împotriva maţinăriilor, atât timp cât nu sunt conduse de oameni. Adică, fiind pasionat de SF, abia aştept să ne conducă maşinile. Măcar aşa ca experienţă de viaţă. În altă ordine de idei, doresc să ne blogrolluim, dacă eşti de acord. Adresa mea este: www.mistereledunarii.wordpress.com
    Eventual şi ceva păreri de tulcean.
    Nicolae C. Ariton

    RăspundețiȘtergere
  31. Ce de pareri impartite... Dar mi se pare ca toti vorbesc la general, pentru ca daca vorbim in particular si ne referim numai la tara noastra, lucrurile nu stau chiar atat de roz pe cat am vrea noi. Poate in afara da, ai puterea sa iti creezi propria masinarie si nu trebuie sa dai vina pe altii. Mie mi se pare ca la noi nu mai poti cladi nimic si nu mai poti visa la nimic, pentru ca statul nu mai are ce sa ne ofere. Cand vezi ca nu mai ai nicio sansa ce faci? Te plafonezi si renunti la orice speranta, chiar daca se zice ca "speranta moare ultima", dar tot moare candva.

    RăspundețiȘtergere
  32. Cleo Nu este o regulă , nesiguranţa poate veni si din cauze independente de încrederea în sine .


    Lillee de acord , dar doar dacă au pierdut şi dramul de speranţă căci aceasta va fi cea din urmă şansă .


    Elena Mulţumesc ! weekend plin de satisfacţii pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
  33. Sophie Ideal ar fi

    Gabi Tu eşti un caz norocos în măsura în care îţi poţi face norocul , dar să ştii că şi astfel de cazuri pot duce la plafonări şi dealtfel chiar mai mult şi mai adânc. Ştii de ce zic ? de multe ori în cazuri în care faţa umană e prezentă intervin obligaţii sentimentale , ruşine , jenă .

    Alicee Ideea este ca atunci când ai un vis să lupti pentru materializarea lui .

    RăspundețiȘtergere
  34. Să trăieşti, Sorin!
    Şi eu te-am înfipt la prieteni, dacă vrei te aşez la fraţia misterele dunarii. Da' eu zic ca suntem mai mult prieteni decit frati :-)

    RăspundețiȘtergere
  35. Andrei-ule Corect nu am ce zice şi mai ales , da ai dreptate , de cele mai multe ori nu ne urmăm visul cel mai măreţ pentru a nu pierde altceva considerat esenţial şi nu întotdeauna este .

    ALM A-ţi face ordine în priorităţi înseamnă a depăşi incertitudinea şi a-ţi realiza visul , de cele mai multe ori .

    Incertitudini şi abia este începututul şi nu doar din cauza maşinăriei pentru că această teorie a scurtării timpului a fost dezbătută ca teorie iar eu am scris aici sau pe celălalt blog despre ea în 2012 pro şi contra.

    RăspundețiȘtergere
  36. Nicolae eu la răndul meu sunt fan înflăcărat SF şi cred că faptul că maşinile ne vor înlocui este inevitabil dar precum îmi amintesc înainte să se adâncească în viaţa noastră când erau destul de primitive se spunea că omul va trăi liniştit şi va huzuri .Acum deja la un nivel destul de ridicat sunt parte integrantă în viaţa noastră . Rezultatul ? diminuarea locurilor de muncă şi implicit creşterea numărului somerilor . Un fel de paradox modern : găseşti mult şi ieftin dar nu ai cu ce să cumperi ...şi unde e huzurul promis ?? Dar dacă vor fi prioritari ???

    RăspundețiȘtergere
  37. Raul mă pui pe gânduri , nu înţeleg !!


    Irina Rezolvarea ? sa lupţi pentru speranţă şi visul ne-nplinit dar cum şi cu cine ? deja e altă discutie .

    RăspundețiȘtergere
  38. Nu e de mirare că unii dintre cei mai bogaţi oameni ai planetei cum sunt, de pildă ruşii Hikhail Prokhorov sau German Sterligov au părăsit metropolele în care locuiau şi s-au mutat în Siberia.

    “Majoritatea prietenilor mei au crezut ca mi-am pierdut mintile, dar dupa patru ani se dovedeste ca am facut alegerea corecta. Criza economica care i-a afectat pe majoritatea oligarhilor este departe de mine. Spre deosebire de ei, eu sunt liber aici. Nu sunt dependent de nimeni si am suficiente resurse pentru a supravietui”

    “Nici intr-un milion de ani nu mi-as dori sa redevin om de afaceri si sa fiu inconjurat de acele lucruri care definesc un om de afaceri de succes: case in Rublyovka, yachturi si masini Bentley. Sunt fericit cu pacea pe care am gasit-o la tara, alaturi de sotia, copiii si oile mele”

    RăspundețiȘtergere
  39. Sa ajungi sa speri inseamna ca ai renuntat deja.

    RăspundețiȘtergere
  40. Arcadia
    Ei au dreptate , este normal să se comporte aşa pentru că sunt reversul celor despre care am vorbit si dacă nu ei care au ajuns acolo împlinindu-si visul atunci cine ?

    Iulya te contrazic un pic , să speri înseamnă să ai un vis , de aici încolo se împart indivizii în categorii , cei care-şi urmează visul şi cei care se plafonează .
    Părerea mea !

    RăspundețiȘtergere
  41. ziceai sub un post de-al meu ca apreciezi, da sa nu te intreb de ce. acum vezi si tu cum e :))

    RăspundețiȘtergere
  42. Da Raul înţeleg şi dacă vrei îţi spun şi de ce am zis aşa , chiar dacă ai înţeles de atunci , schimbasei registru , vorbeai despre frumuseţile României şi am ţinut să te felicit că ai „ochi” şi pentru aşa ceva .

    RăspundețiȘtergere
  43. Sorine, nu trebuie sa stergi praful ca sa vezi clar lucrurile? daca vb despre o Rom urata, o fac pt a selecta si elimina probleme, ca sa vedem Ro cea frumoasa. si sa stii, peste tot pe unde ma ducspun ca avem o tara minunata.

    RăspundețiȘtergere

>