Categorii

joi, 23 iunie 2011

Comunicarea

      În cartea sa Întrebările sunt de fapt răspunsuri , Allan Pease face indicaţii despre „citirea” comportamentului precum învăţarea comunicării şi inducerea direcţiei dorite a unei discuţii către un anumit subiect .Abilităţile de comunicare dobândite din această carte vor eficientiza modul în care abordaţi orice negociere. De aceea ele pot fi folosite cu succes de persoane din mediul financiar sau de afaceri, de avocaţi, profesori sau asistenţi sociali , legări de relaţii ,prietenii
     Ca în orice discuţie pe lângă modalitatea clasică şi caracteristică majorităţii adică folosirea cuvintelor un factor destul de important dar adesea necontrolat este şi informaţia vizuală pe care o percepi şi pe care o oferi. Controlul acestui factor care oferă indicii evidente şi nu doar în situaţii emoţionale depăşesc bariera verbală netezind calea spre gândurile tale ce urmează şi a celui din faţa ta. În general oamenii reacţionează într-un fel gândind altceva .

Aspectele cele mai importante ar fi :
  • Aspectul fizic
    Acesta are impactul cel mai puternic asupra persoanei cu care interactionezi . Aspectul fizic înseamna în primul rând îmbracamintea demonstrând zicala „haina face omul”
   Hainele sunt un prim factor hotarâtor în formarea unei prime impresii . Pot exprima si determina foarte bine seriozitatea  si multe alte calitati .
  • Sunetul vocii
   Dacă  interlocutorul şi-ar modela vocea în convorbirii , dacă ar face o pauză după fiecare frază şi dacă tonul ar fi clar, ferm, modulat şi armonios, atunci ai fi mai atent. Pe de altă parte o amintire  vie avem despre profesorii care-şi ţineau cursurile fără notiţe, privindu-şi auditoriul în faţă.
  • Expresia fetei si privirea
   Eşti mai atent cănd interlocutorul te priveşte şi are o mimică expresivă . Există un limbaj universal intelectual care nu este influenţat de educaţie.Există optzeci de feluri de a zâmbi .Se spune că ochii sunt oglinda feţei
   De altfel studiile arată că la bărbaţi creierul nu este atât de bine "acordat" pentru a primi micile semne non verbale, fapt pentru care ei sunt descrişi de femei ca fiind nepăsatori sau insensibili. Am un sfat pentru femei: Dragelor, nu vă mai supăraţi pe partenerii vostrii! Ei nu sunt construiţi genetic să „citeasca" anumite semnale subtile.
   De asemeni, creierele bărbaţilor sunt programate diferit pentru a exprima emoţiile. În timp ce femeile folosesc foarte multe expresii faciale pentru a transmite, bărbaţii se bazează mai mult pe mişcări ale corpului şi prin gesture.

  • Gesturile
   Un alt mod important de exprimare sunt gesturile sau Limbajul Trupului. Felul în care ne poziţionăm mâinile şi picioarele într-o discuţie. Modul în care folosim palmele şi degetele, înclinaţia capului, verticalitatea corpului, nivelul la care ridicăm privirea, toate acestea spun ceva despre noi.  
   Despre starea psihică şi emoţională din momentul discuţiei, despre atenţia pe care o acordăm subiectului , despre cât de preocupaţi şi implicaţi suntem în acesta. 
   Dacă eşti la un interviu şi vezi o sprânceană ridicată din partea angajatorului îţi dai seama că nu te crede şi trebuie să aduci un argument în plus. Dacă eşti la o întâlnire cu o tipă sau un tip şi vezi că îţi zâmbeşte constant şi se joacă cu părul îţi dai seamă că te place. Sunt semnale pe care le vei percepe rapid, instinctual în câteva fracţiuni de secundă şi te vor ajuta să reacţionezi mai bine în fiecare situaţie din viaţa ta.


Sursa foto
Recomandare Ce mai copiază chinezii


16 comentarii:

  1. Se vede clar ca e interesanta si utila cartea. Multumesc pentru sugestie, Sorin!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună SoriN!
    Interesante ca întotdeaunea
    articolele tale!
    O seară răcoroasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este incredibil totusi câti oameni mult peste medie habar n-au sa comunice!

    RăspundețiȘtergere
  4. Partea cu gesturile o stiam dar in rest... multumesc pentru lectura, Sorin. :) Foarte utila cartea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristi este utilă mai ales că tot mai mult se pune bază pe interviuri şi mai ales a demonstra că eşti omul potrivit firmei angajatoare , dar şi în relaţiile interumane.

    Elena mulţumesc frumos ! O seară senin ă pentru tine !

    Dan ai dreptate , eu cred că cei din vechea generaţie cu precădere nu ştiu pentru că am fost învăţaţi cu repartiţii , recomandări , nepotisme , faţă de cei ce vin din urmă care aspre deosebire au ca obiect de studiu interacţionarea şi se presupune aşadar că au un atu în plus , cred.

    Lillee Mulţumesc că te-a încântat lectua , cartea mai mult decât utilă mai ales că totul se mişcă în viteză şi din două gesturi şi trei cuvinte e necesar să convingi.

    RăspundețiȘtergere
  6. “În tonul vocii, în ochii si aerul unei persoane, nu este mai putina
    elocventa decât în alegerea cuvintelor”- La Rochefoucauld

    RăspundețiȘtergere
  7. interesant si instructiv articolul tau...
    este foarte important sa stii sa observi asa cum este important sa transmiti ce vrei sa observe celalalt...dar autocontrolul este o floare greu de crescut...

    RăspundețiȘtergere
  8. stiu cum sa ma port la urmatoarea negociere :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Asa si ce te faci daca interlocutorul tau a facut cursuri antivanzari?Dar daca stie si el toate aceste amanunte legate de manipulare si persuasiune?

    RăspundețiȘtergere
  10. :)
    Bun regasit!
    Adica... sa-nvatam sa manipulam mai bine.
    Invat ce anume gesturi sa fac, ce anume cuvinte sa spun, cu ce intonatie, ce mimica sa am etc... pentru a-l determina pe celalalt sa inteleaga un anumit lucru, in acelasi timp, sa-l si conving ca spun adevarul.
    :)
    Ne place, dar numai in ipostaza celui care "manevreaza", nu si in ipostaza "manevratului"!

    Toti oamenii stiu sa comunice, fiecare la nivelul sau. Important este sa avem timp, rabdare si interes sa ascultam.
    Parca T. Vianu spunea:
    "Cine vorbeste comunica si se comunica".
    :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumos și sincer, cum ne-ai obișnuit!
    De când mă știu mi-am privit interlocutorul în ochi, mai ales când vine vorba despre elevi!!
    Zile bune, Sorin!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Interesant. Ma apucasem si eu vara trecuta sa citesc o carte despre acelasi gen de subiect care analiza tipul de caracter dupa incrucisarea bratelor, degetelor mainilor si dupa pozitia in care tinem telefonul la ureche. Banuiesc ca in mare parte, au dreptate, desi mai sunt si exceptii. O zi frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  13. Iulisa dar toate la un loc fac negociatorul perfect !

    Ramona Mulţam frumos !

    Pandhora Corect , pentru că suntem dominaţi de sentimente , cred.

    Sophie mă bucur că ţi-am fost de folos , dar sincer , eu cred că ştiai deja toate acestea .

    Ana Maria cred că în acel moment devii cât se poate de sincer căci dacă nu totul devine un teatru comic sau dramatic , funcţie de interlocutori şi cultura fiecăruia.

    RăspundețiȘtergere
  14. Andrei cartea dacă va fi citită nu o vor face doar de cei ce vor să manipuleze ci şi ceilalţi pentru că inevitabil şi ei la un moment dat probabil vor fi nevoiţi să manipuleze , chiar dacă pe cel ce încearcă să le-o facă lor şi tot au nevoie.

    Şi până la urmă nu este necesar să priveşti acestea ca învăţ al manipulării ci şi ca o îmbunăţire a modalităţii de a interacţiona , plecând de la premiza că este felul tău de a comunica pe care nu ştii să-l exprimi destul de bine . Cred ..

    RăspundețiȘtergere
  15. Alice nu este regulă , eu cred că unii dacă nu majoritatea tot timpul avem de învăţat în ceea ce priveşte comportamentul şi limbajul în relaţiile interumane chiar dacă suntem unici .

    Seară frumoasă !

    Incertitudini mulţumesc pentru apreciere !!
    Este mare lucru să priveşti omul în ochi ! Eşti şi îl faci eglul tău . Îţi şi îi ca folosi asta tot timpul.

    Numai bine !

    Rappa_ru' bineânţeles că multe sunt exagerări , asta este şi părerea mea . Oamenii au diverse caractere care nu se pot schimba aşa uşor şi nu musai interlocutorul agreează un anumit tip de comportamet care într-o astfel de carte de "învăţături" este strict.

    RăspundețiȘtergere